Brand value

Brand Value

Mærket Mezina har eksisteret siden 1983 og vokser dag for dag som skandinavisk brand. Mezina er et brand, forbrugerne kan lide, stoler på og støtter – og sådan har det været i årtier. Det er noget, vi er særdeles stolte af.

Vi forvalter varemærket omhyggeligt for at skabe et globalt brand med robuste brandværdier. Vores konstante innovation holder vores brand top of mind hos forbrugerne, og vores fokus på effektivitet opbygger tillid til vores brand over tid. Vores mål er at etablere og vedligeholde Mezina som et brand, der kan være holdbart i generationer.

Mezinas 4 kerneværdier betyder alt i produktionen af vores produkter

Tillid og respekt

Viser sig i forholdet til vores kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere. Vi arbejder hen imod fælles målsætninger, hvor tillid og respekt er nøgleordene.

Dristighed

Viser sig i faglig nysgerrighed og i at finde nye og bedre veje. Vi fremmer viljen til innovation, fornyelse og forbedring.

Passion for kvalitet

Viser sig i produkter udviklet med respekt for de traditionelle metoder ved brugen af planteingredienser, men med et klart syn på videnskabelige indsigter og trends.

Kompetente og engagerede

Viser sig i vores team af eksperter, som hver dag arbejder for at imødekomme og skabe behov fra vores kunder.

Mezinas karakteristiske navn

Historien bag navnet Mezina skal findes helt tilbage til en solrig dag, hvor Mezinas grundlægger Torben Pedersen sad på en lille café med udsigt over Messinastrædet, som ligger mellem den østlige del af Sicilien og den sydlige del af Calabrien. Den smukke udsigt og de varme følelser, som øjeblikket bragte, inspirerede ham til at kalde sit helsekostfirma for Mezina.

Margueritten og vores kerneværdier

Siden begyndelsen har symbolet i Mezinas logo været en marguerit. Den har fulgt os siden begyndelsen og har stor betydning og værdi for Mezina.

Margueritten er Danmarks nationalblomst, og derfor symboliserer den hos os, at vi er et brand, der er tæt på og i sammenhæng med naturen. Bølgen i blomsten viser desuden det stræde, som Torben forelskede sig i tilbage i 1983.

Ny visuel identitet i 2014

I 2014, efter godt 31 år, var det tid til en makeover. Derfor lancerede Mezina en ny, stærk og dynamisk visuel identitet – herunder nyt logo, hjemmeside og sloganet: “Din sundhed – vores hjertesag”. De originale værdier fra det gamle logo blev bevaret, men dog med en mere moderne tilgang.

Den nye identitet var et led i virksomhedens igangværende udviklingsproces og skulle spille en afgørende rolle ved at sørge for, at transformationen var tydelig, og at Mezinas brand kom til at fremstå moderne, vedkommende og aktuel.

Scroll to Top

Indtast venligst din søgning nedenfor for at søge på varer.